הרצח במגזר הערבי: השר בן גביר קורא להכניס את השב"כ

פנחס בן זיו No Comments on הרצח במגזר הערבי: השר בן גביר קורא להכניס את השב"כ

ברקע הפשיעה הגואה במגזר הערבי ולאחר הרצח המרובע אמש באבו סנאן, בו נרצחו ארבעה בני אדם. השר לביטחון לאומי מפרסם פוסט ארוך בו הוא מאשים את היועמ"שית בסיכול צעדי המנע להמשך הפשע וקורא להכנסת השב"כ לחקירת הרציחות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע הפשיעה הגואה במגזר הערבי ולאחר הרצח המרובע אמש באבו סנאן, בו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם מנכ"ל העירייה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מפרסם פוסט ארוך בו הוא מאשים את היועמ"שית בסיכול צעדי המנע להמשך הפשע וקורא להכנסת השב"כ לחקירת הרציחות.

בדבריו הוא אומר כי "אחרי כמה יממות קשות של חיסולים והתנקשויות בין כנופיות עבריינים במגזר הערבי, צריך להדגיש את מה שעליו התרעתי מהחודשים הראשונים שלי בתפקיד: במגזר הערבי פועלים ארגוני פשע ענקיים שמחזיקים מיליציות חמושות, עם אלפי חיילים שעובדים תחתם, היררכיה פיקודית, ובשנתים האחרונות מאות אלפי כלי נשק במגזר, מיליוני כדורים, מטעני חבלה, מטולי רימונים, ציוד צבאי רב, ותקציב אדיר. אלו ארגוני טרור לכל דבר, שכרגע אמנם מפנים את החיסולים פנימה כלפי המגזר הערבי והכנופיות היריבות, אבל לפי האזהרות שאני מקבל – במצב של עימות רחב, המיליציות הללו יפנו את האש כנגד מדינת ישראל".

"המציאות הזו היא תוצאה של הזנחה במשך שנים רבות, והתעלמות מאותות האזהרה. זוהי סכנה קיומית למדינת ישראל המדירה שינה מעיננו. החיסולים כעת הם רק פרומו למה שעתיד להתרחש חלילה אם לא נטפל בזה במלוא הנחישות והכלים. מאז שנכנסתי לתפקידי, הנחיתי על מיקוד המשטרה במאבק בארגונים הללו. הפכתי את העולם כדי להביא משאבים למשטרה, להביא אלפי תקני שוטרים שחסרים, ולהקים את המשמר הלאומי. ואכן, הבאנו הישגים חסרי תקדים בתקציב, בשבועות האחרונים הכסף הגיע, המשכורות הועלו, נעצרה מגמת ההתפטרויות במשטרה, ואנחנו בתהליך גיוס מדהים. ישנם הישגים רבים של המשטרה, יותר סיכולים, יותר תפיסות נשק, אולם האמת חייבת להיאמר: משטרת ישראל, בפרט בכוחה המצומצם כיום, חייבת לקבל כלים נוספים וסמכויות נוספות".

"כפי שאמרתי לפני מספר חודשים, עד שנצליח לאייש את השורות ולהקים את המשמר הלאומי חייבים להכניס את שירות הביטחון הכללי לכל חקירות הרצח מדובר באיום בטחוני בקנה מידה לאומי, וצעדים כמו תקציב לגיוס אלפי שוטרים חדשים, הקמת משמר לאומי שנועד לטפל באיום הזה ספציפית, לצד חקיקה שתעניק כלים נוספים הם צעדים חשובים שיכולים לשנות המשוואה בטווח הארוך, אך כל אלו הם צעדים צופי פני עתיד – כאשר יושלמו גיוסים והכשרות של אלפי שוטרים חדשים ויוקם המשמר הלאומי. עד אז, מדובר באיום יומיומי של מיליציות חמושות הפועלת ללא מורא בתוככי מדינת ישראל, וזהו מצב חירום שמחייב הפעלת כל הכלים, בראשם התערבות מלאה של שירות הביטחון הכללי במלחמה בארגוני הפשיעה הגדולים, יחד עם מעצרים מינהליים לראשי הארגונים הללו. רק לפני מספר חודשים הגישה המשטרה רשימה של שישה יעדים עליה ביקשנו מעצרים מנהליים – לצערנו בקשתנו נדחתה על ידי היועצת המשפטית לממשלה, ומאז חמישה מתוך השישה (!) היו מעורבים וחשודים ברצח…".

"אני מעלה את הדרישה הזו בפורומים הרלוונטיים מהשבועות הראשונים לכניסתי לתפקיד, כאשר נחשפתי לתמונת המצב החמורה. אין לי ספק גם, כי לא יהיה מנוס מכך בסופו של דבר – למרות ההתנגדויות הנוכחיות לדרישתי. אני רק מקווה שבקשותיי אלו ייענו מוקדם, ולא יהיה צורך בעוד דם שיישפך כדי שיבינו שאין מוצא מלבד הדרכים שהצעתי. אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים, לקחת אחריות נוכח האיום הניצב בפנינו, ולהורות לשב"כ להיכנס באופן מלא לפעולה נגד מיליציות הפשע, לצד פתרון משפטי למעצרים המינהליים למפקדי המיליציות".

"יש פה בלון שניפחו במשך 30 שנה, שאם רק נשקיע תקציבים ברשויות הערביות בלי לטפל בעומק הפשיעה ובלי לחזק את המשטרה הכל יהיה בסדר, ועכשיו הבלון מתפוצץ. והוא לא סתם מתפוצץ לנו בפנים, הוא מתפוצץ בדיוק ברקע המלחמות בין הכנופיות מי יקבל את אותם תקציבי ענק שמושקעים בחברה הערבית. הארגונים הללו רוצחים אחד את השני בשביל להשתלט על תקציבי מדינה, ומרבית הכסף לא מגיע לרווחת אזרחי ישראל הערבים, אלא לארגוני הפשיעה בחברה הערבית ומתדלק את המשך המאבקים והרציחות. כל עצימת עיניים כעת ודחיית ההחלטה, משמעה סיכון מדינת ישראל".



0 תגובות